ישנה חשיבות רבה לשמירה על שגרה, יציבות וקביעות לאורך יום הפעילות בפנימיית יום, ע"י קיום סדר יום ותוכנית ברורה. התייחסות הצוות לילדים, במהלך היום, תהיה באוריינטציה טיפולית- תינתן משמעות טיפולית להתנהגויות של הילדים ולאינטראקציות ביניהם וההתייחסות תהיה בהתאם למשמעות הטיפולית ולתוכניות הטיפול האישיות שנבנו לכל ילד
. לכל יום, שבוע וחודש יקבעו תכנים ונושאי עבודה
.
נושאים חודשיים מהם ניתן לגזור נושאים יומיים ושבועיים
: הכרות, חברות, קבלת השונה, אני וגופי, האור שבי, בגרות והתבגרות, פחדים, גבורה והתגברות, אני תמיד נשאר אני, צמיחה והתפתחות, ניקיון והיגיינה, משפחה, כעסים, פרידה
.
סדר היום בפנימיית יום יהיה ידוע מראש, כתוב ומוצג לילדים, להורים ולצוות פנימיית היום
. הוא מובנה בפרקי זמן קצרים וצריך להיות תלוי ומוצג במיקום מרכזי בחלל הפעילות.
סדר היום:
- ארוחת צהריים וארוחת ערב.
- שעורי בית / פעילות לימודית.
- חוגים + פעילות חברתית קבוצתית.
- פעילות טיפולית / רגשית.
- פעילות הפגתית: שעת סיפור, משחקי חברה, יצירה, אפיה, משחקי קופסא, דפי עבודה, זמן חצר, ימי הולדת.
- במהלך השנה תתקיים חגיגת יום הולדת לכל ילד, בתיאום עם הוריו.
- מומלץ לערוך בתחילת היום ובסופו שיחה קבוצתית ע"י המדריך/ה, שיחות אלו הינן חלק מהטיפול בילדים.
בסיום היום יתקיימו חצאי שעות אישיות לכל ילד עם המדריך שלו, כך שכל ילד ייהנה מחצי שעה פעם בשבוע
.